Vad händer med världen?

Asså påriktigt jag är så sjukt trött på dagens samhälle just nu.
Allt detta med hur man ska se ut, hur perfekt man ska vara osv..  Jag vet att det är många som tar upp det här och disskuterar, men nu har jag fått nog flickor skär sig själva för att dom tycker dom är feta när dom är precis så lagom man ska va! Allt detta med att man ska ha stora bröst ch en stor rumpa och kurvor! det är så tröttsamt! Asså fatta vilken ångest vi flickor har och killar för den delen men för tjejernas del att alla modeller vi ser är ''perfekta'' deras lår går inte ihop dom har perfekta kurvor perfakta tuttar osv.. det värsta är att modellerna i verkligheten ser inte ut så utan dom är redigerade på datan där man tar bort fett från låren om dom går ihop osv..
 
Och för killarnas del dom har ju en jävla press på sig att va vältränade med ett sexpack och stora armar och modellerna i deras värd är också redigerade i vissa fall! blir så himlans irriterad på detta spektakel eller vad man ska säga. asså jag är ingen stor blogare jag syns eller hörs inte i medier och kan inte framföra detta men det finns större bloggar som också tar upp detta som Jakob på bloggen detvarmindag.se han är FÖR #fettinspo och EMOT #fitinspo och jag tycker han är grym så kika in på hans blogg han har til och med sagt att hans lilla bulle på magen är hans lilla maskot som visar att han unnar sig något gott ibland!
 
(känner att jag hoppar från modellering till träning men det är samma princip och jag vet att när bara skriver på såhär så blir det luddigt men ni får försöka förstå vad det är jag vill framföra)
 
LIksom hade jag vart en stor bloggare skulle jag jobba grymt med att få fram detta i media få företag till att ta in mulliga modeller för att visa att DET ÄR OKEJ ATT VARA LITE EXTRA RUND!! Nu börjar jag tappa mina skrivkrafter för detta ämne men det här inte mitt sista inlägg angående detta är så himla trött på skiten och dessutom leder allt dett jag skrivit om till mobbning vilket är ett helvete det med för att tänk er att just nu sitter någon och blir mobbad angående hens storlek på kroppen är inte det hemskt? att man inte kan se ut som man vill? ush och fy! men när det gäller mobbningen så har vi självklart en blogg som arbetar för det med! nellieberntsson.se en grym 13 åring som jobbar mycket med #skickavidarenätkärlek vilket är en sjukt bra ide jag avgudar den tjejen för hon gör allt så sjukt bra och har massa kontakter o skit! nej men kände bara att jag ville skriva om detta då det är en rätt allvarlig sak och det hoppas jag att ni förstår!
 
 
men hörni nu ska jag fixa mig och dra in till stan med Yasemin vi ska in till tele2 arena vi är dom första som sätter sin fot där och det är häftigt! Vi ska alltså på ett testevent asså vi är typ en del av en testpubklik kan man väl säga dom ska testa ljudet så dannysaucedo kommer och sjunger lite och vi som är tespublik ska hoppa på parketten så den håller och skrika osv :) puss och kram på er och ha en toppen dag :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lumpan.blogg.se

hejsan kul att du hitta hit! jag är en snart 15 årig tjej som väljer att ha blogg för att kunna skriva av mig osv.. här kan ni följa mig och mitt vardagliga liv. jag kommer inte ha någon speciell inriktning för jag gillar att kunna blogga o ALLT :)

RSS 2.0